Formació

Recés de Quaresma a la parròquia Sant Antoni M. Claret

20/03/2024

El dissabte dia 16 va tenir lloc un recés a la parròquia per reflexionar, pensar, compartir i pregar sobre la Quaresma. El P. Dion explicà una mica d’història: que la primera festa que es va celebrar a les comunitats cristianes va ser la festa de la Pasqua de Resurrecció i el baptisme solemne dels qui s'incorporaven a la fe cristiana. Aviat es va veure la necessitat d’un cert període de preparació per al baptisme i per celebrar la festa de la Resurrecció. Així va sorgir el temps de Quaresma.

Gent Gran de la parròquia Claret de Lleida aprèn a fer servir WhatsApp

14/12/2023

Promogut per Càritas parroquial, alumnes del Col·legi Episcopal de Lleida han impartit el taller «Acompanyament de la gent gran a través de l’ús de les noves tecnologies» amb gent gran de la parròquia per tal d’ensenyar-los a utilitzar el servei de WhatsApp. L’acte ha tingut lloc als locals parroquials durant el matí del passat dimecres 13 de desembre.

La Bíblia, llum de Vida

25/10/2021

A partir d’aquest dimecres, 27 d’octubre, comencen les sessions de Bíblia als locals parroquials (C/ Mossèn Pelegrí, 8), de 8 a 9 del vespre. Aquesta activitat està oberta a tothom, no cal inscripció i és gratuïta.

Ens acompanyarà en aquest recorregut el claretià P. Jaume Sidera, un gran coneixedor de la Bíblia, que ha traduït directament del grec al català la darrera edició del Nou Testament de l’editorial Claret.

La parròquia Claret enceta una Escola de Pregària

25/11/2020

Coincidint amb l’inici del nou cicle litúrgic, la parròquia Claret de Lleida enceta una Escola de Pregària que tindrà lloc als locals parroquials, situats al carrer Mossèn Pelegrí 8, cada dijous, de 8 a ¾ de 9 del vespre. Amb aquesta iniciativa la parròquia posa en pràctica un dels objectius del Pla Diocesà de Pastoral: “Impulsar i acompanyar espais i moments de pregària personal”.

Activitats en l’Any de la Bíblia a la parròquia Claret de Lleida

05/03/2020

La declaració de l’Any de la Bíblia que el papa Francesc ha senyalat per a l’any 2020, és una oportunitat pastoral que la parròquia Claret del barri de Balàfia vol aprofitar per a divulgar el coneixement de la Bíblia. Amb aquest objectiu ha encetat el passat diumenge 1 de març, unes presentacions en powerpoins sobre la Bíblia. Es projectaran en la missa dominical al llarg de l’Any de la Bíblia, amb una periodicitat mensual.

Diumenge de la Paraula de Déu

27/01/2020

El Papa Francesc ha establert que el 2020 sigui l’Any de la Bíblia i que cada tercer diumenge del temps ordinari sigui diumenge de la Bíblia. Per això des de la Parròquia St. Antoni M. Claret, tota la comunitat claretiana ens sumem a fer difusió de la Bíblia i de la importància de la Paraula de Déu com a eina de d’enriquiment per al creixement individual i col·lectiu de totes les persones creients.

L’arxiprestat «Perifèria» reflexiona sobre el treball decent

08/02/2018

Les parròquies de l’arxiprestat «Perifèria» es van reunir als locals de la parròquia Verge dels Pobres, al barri Secà de Sant Pere de Lleida, en una jornada de formació que va tractar sobre el treball decent. L’acte va tenir lloc la tarda del dissabte 3 de febrer i van participar-hi més de 30 persones.

“Colors de Ponent” en la tertúlia del Moviment de Professionals Catòlics

25/04/2017

Sota el títol “La diversitat sexual: dificultat verssus possibilitat”, va tenir lloc el passat dilluns, 24 d’abril, la tercera tertúlia del curs organitzada pel Moviment de Professionals Catòlics. Unes 25 persones es van reunir al Bar-Cafeteria 1800, al carrer bisbe Ruano, de Lleida, per dialogar al voltant de la realitat de la diversitat sexual.

Qui s’apunta?

25/01/2017

Per tal de difondre la Paraula de Déu, la parròquia Sant Antoni M. Claret de Lleida regala cada any, a les famílies que ho volen, el llibret Paraula i Vida, ja sigui en català o en castellà. Aquest llibret porta l’evangeli de cada dia juntament amb un comentari, que en el cas d’enguany és del Papa Francesc. Així mateix facilita la subscripció a La Missa de cada dia.

Ara vol donar un pas més, impartint un curs de Bíblia i formant un grup d’iniciació a la pregària. Per això ens diuen:

L’IREL inaugura el curs acadèmic amb una conferència sobre la caritat amb els pobres

17/10/2013

Aquest vespre, 17 d’octubre, el president de Càritas Espanyola, Rafael del Río Sendino ha pronunciat la lliçó inaugural de l’IREL a la sala d’actes del Rectorat de la Universitat de Lleida.

Pàgines

Subscriure a RSS - Formació