Gent Gran de la parròquia Claret de Lleida aprèn a fer servir WhatsApp

14/12/2023

Promogut per Càritas parroquial, alumnes del Col·legi Episcopal de Lleida han impartit el taller «Acompanyament de la gent gran a través de l’ús de les noves tecnologies» amb gent gran de la parròquia per tal d’ensenyar-los a utilitzar el servei de WhatsApp. L’acte ha tingut lloc als locals parroquials durant el matí del passat dimecres 13 de desembre.

Aquesta activitat s’emmarca en un espai intergeneracional on els joves conviuen amb persones grans ensenyant-los alguna tecnologia que ells tenen molt assolida però que a la gent gran els costa una mica. A través de diapositives amb diferents gràfics, 5 alumnes del cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència, els han explicat com funciona el servei de WhatsApp. Els participants han aprés a crear un contacte, un grup i una llista de distribució, bloquejar o desbloquejar contactes, etc. fins i tot cadascú ha creat el seu propi avatar. D’aquesta manera han esdevingut ser una mica més autosuficients en l’ús de les noves tecnologies. I ho han fet pas a pas, doncs cada concepte que s’explicava els participants ho feien en els seus telèfons mòbils, i si algú no se’n sortia els alumnes els ajudaven a realitzar-lo.

Tot plegat ha estat una experiència de convivència i aprenentatge molt interesant, que no es descarta repetir-la amb d’altres continguts.