Gent gran de la parròquia Claret continua l’aprenentatge sobre WhatsApp

09/02/2024

Aquest dimecres 7 de febrer els alumnes del col·legi Episcopal de Lleida han impartit el segon taller sobre WhatsApp a gent gran de la parròquia Sant Antoni M. Claret d’aquesta ciutat. És una activitat promoguda per Càritas parroquial que sota el nom «Acompanyament de la gent gran a través de l’ús de les noves tecnologies» posa en contacte persones de diverses generacions.

Cinc alumnes del cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència, acompanyats per un tècnic informàtic i un representant de Càritas diocesana, han ensenyat a la gent gran que ha participat funcions de WhatsApp que desconeixien: donar forma a paraules que es volen ressaltar en negreta o cursiva, compartir un contacte, fixar chats com a favorits, destacar missatges, cercar per paraules, etc. A més a més d’aquestes funcions que els joves tenien preparades, també han respòs a dubtes que algunes persones l’han plantejat. A cada concepte que s’explicava els participants ho anaven practicant en el seu telèfon mòbil acompanyats en tot moment pels joves que els ajudaven a fer-ho si tenien dificultat. Tot seguit han participat d’un joc a través de l’aplicació katjuch en la que han competit per encertar el major nombre de capitals europees.

Els participants han gaudit d’una estona d’esbarjo i han marxat contents per saber més funcions de WhatsApp, comprovar que mai és tard per aprendre les noves tecnologies i per sentir-se més lliures al no dependre tant de la família per enviar missatges.