El bisbe Salvador realitza la Visita Pastoral a la parròquia Sant Antoni M. Claret

17/11/2019

Durant la setmana de l’11 al 17 de novembre, el bisbe Salvador ha estat a la parròquia de Balàfia per realitzar la Visita Pastoral, complint així una de les prioritats que l’Església de Lleida va marcar per el trienni 2016-2019. Es tracta de la visita que el bisbe diocesà està obligat a portar a terme, cada cinc anys, a cadascuna de les parròquies de la seva diòcesi per conèixer més de prop la vida cristiana de les mateixes, al marge de les visites que pugui fer amb ocasió d’alguna festa o per l’administració del sagrament de la confirmació.

Dies abans a la visita se’l va lliurar un informe de l’estat actual de la parròquia, descrivint la situació material i espiritual de la comunitat cristiana, perquè tingués un coneixement previ de la realitat que visitaria.

En els dies que ha durat la Visita Pastoral, el bisbe Salvador ha constatat com és la vida ordinària de la parròquia, per això ha participat en les reunions d’alguns grups: Càritas, Neteja, Bíblia, Catequistes, Economia, etc. A tots ells els ha agraït el què fan moguts per la fe i en favor dels germans, els ha felicitat pel treball que realitzen i els ha animat a continuar en la tasca evangelitzadora.

Ha visitat les quatre residències de gent gran que hi ha al barri –Balàfia I, Balàfia II, Sanitas i Caser–, conversant amb els residents i el personal que els atén, i ha celebrat l’Eucaristia en els quatre centres. Als qui han participat de les celebracions els ha demanat que preguin per les necessitats del món i de l’Església diocesana de Lleida.

Encara que la visita no té un caire administratiu, sinó pastoral, ha examinat l’eficiència de les estructures (església i locals) i dels instruments destinats al servei pastoral; i ha revisat els llibres sacramentals i de comptabilitat.

Alguns grups, condicionats pel seu calendari de reunions, no han coincidit amb la Visita del Sr. Bisbe, però sí han tingut una trobada amb ell el dissabte al vespre, als locals parroquials. En aquesta assemblea tots els grups han tingut l’oportunitat d’exposar les seves tasques, les seves il·lusions en allò que fan i les dificultats en què es troben, principalment la manca de relleu. S’ha parlat sobre la catequesi familiar, la preparació per al baptisme, el MIJAC, l’ACO, Matrimonis, Vida Creixent, etc. Igualment se l’ha informat d’altres tasques parroquials que no estan vinculades a cap grup, com és la difusió dels llibrets de “La Missa de cada dia” i de “Paraula i Vida” que faciliten als fidels pregar i reflexionar sobre la Paraula de Déu al llarg de tot l’any. També del servei que es fa des de la pàgina web de la parròquia que, tot i ser molt senzilla, ofereix l’agenda d’activitats, notícies, pregàries, lectures de les misses, homilies, lectio divina, etc.

Al comunicar-li que, durant aquest curs, la parròquia té per objectiu treballar la guia de reflexió per el Pla de Pastoral dels propers anys, ha convidat tothom a participar en el treball de preparació, presentant propostes per millor evangelitzar, atendre els pobres, i celebrar els sagraments.

La Visita Pastoral ha acabat amb la celebració de l’eucaristia dominical, on el bisbe Salvador ha comentat les lectures bíbliques del dia, la Jornada Mundial dels Pobres que s’escau en aquest diumenge, recordant que els pobres han de ser prioritat en la pregària i les activitats pastorals; i ha fet un resum de la seva visita a la parròquia.

En el transcurs de la Visita, el Sr. Bisbe ha parlat amb el clergat i els laics, però sobretot ha escoltat, ha pregat amb ells i els ha confirmat en la fe, tant a nivell de grups com en les reunions i celebracions conjuntes. Atès que aquesta és una de les principals funcions del bisbe, ha animat tothom a no defallir en el seguiment de Jesús, en donar-lo a conèixer i en difondre el seu evangeli, independentment de les circumstàncies externes que sovint són difícils, i malgrat que els resultats no siguin els desitjats.

Per concloure, ha agraït als Pares claretians la seva dedicació a la parròquia, i a ells i tota la comunitat cristiana, l’acollida que ha rebut durant aquesta setmana de Visita Pastoral.