En record del claretià Josep M. Viñas

14/10/2021

La comunitat claretiana de Lleida i els feligresos de la parròquia Sant Antoni M. Claret d’aquesta ciutat, han recordat al P. Josep M. Viñas, en la missa parroquial de les 7 de la tarda, d’aquest dimecres 13 d’octubre.

L’Eucarista ha estat presidida pel seu company P. Jaume Sidera i han concelebrat els altres claretians de la comunitat. Les lectures de la litúrgia, de marcat caire missioner, “Ara bé, com podran invocar-lo, si no hi creuen? I com creuran en ell, si no n’han sentit parlar? I com en sentiran parlar, si ningú no l’anuncia? I qui el podrà anunciar, si ningú no és enviat?”,Aneu per tot el món i anuncieu la bona nova de l’evangeli a tota la creació”, han convidat a posar de manifest la faceta missionera del P. Viñas.

Efectivament, el P. Sidera ha recordat al P. Viñas com un missioner tant pels més de 40 anys d’intensa vida missionera a Guinea Equatorial, com en altres tasques pastorals. Sempre en donà testimoni de la seva fe i que mai va deixar de predicar la Bona Nova de l’Evangeli, malgrat els temps difícils de la dictadura de Macias a aquell país. S’hi enfrontà sense escarafalls però amb fermesa, la qual cosa el va comportar ser empresonat durant uns dies, i més tard va ser expulsat de la illa de Bioko (antiga Fernando Poo).

A l’any 1999 va ser adscrit a la comunitat de Lleida, on va ser-hi fins el 2015 quan es va incorporar a la comunitat assistencial de Barcelona on passà els seus darrers anys. A la parròquia Claret de Lleida va crear el Moviment de “Vida Creixent”.

El P. Josep M. va morir el proppassat 14 de setembre, quan acabava de complir 75 anys de vida consagrada. Sortosament ha deixat un escrit molt interesant: “Els meus records de Guinea”, redactats en un estil àgil i en un català perfecte després de 40 anys d’absència. Aquests records són un testimoni de primera mà per conèixer i seguir la història de la Guinea Equatorial des de la simple colònia espanyola, fins a ser província i finalment estat independent.

En l’eucaristia s’ha pregat per l’Església de Guinea i perquè la seva mort sigui llavor de vocacions consagrades tant en aquell país com en l’Església diocesana de Lleida.

A la sortida s'ha lliurat un recordatori amb una fotografia del P. Viñas i algunes dades de la seva biografia.