L’arxiprestat «Perifèria» tria les propostes prioritàries per al Pla de Pastoral

13/02/2020

Un petit grup de persones, representants de les parròquies de l’arxiprestat «Perifèria», es van reunir el passat dissabte 8 de febrer per a treballar les qüestions plantejades per la diòcesi per tal de col·laborar en l’elaboració del proper Pla de Pastoral diocesà.

La trobada va tenir lloc als Magraners, en la parròquia de Sant Josep Obrer, de 4 a 6 de la tarda i a més a més d’aquesta parròquia en van participar les parròquies dels barris de Balàfia, la Bordeta, Pardinyes, i Secà de Sant Pere.

Es va iniciar amb una pregària amb les benaurances de la tendresa i tot seguit l’arxipreste va fer referència al Concili Vaticà II i al Concili Provincial Tarraconense, per situar el treball de reflexió que ha proposat el Sr. Bisbe. Després els participants van posar en comú les propostes que cada parròquia ha fet com a reflexió de les qüestions plantejades per la diòcesi. Van ser moltes les coincidències entre les propostes de cada parròquia, tanmateix, es van sotmetre a debat per tal de triar-ne tres com a prioritàries i lliurar-les al Bisbat com a treball conjunt de l’arxiprestat.

Les propostes que van treure més consens van ser: 1) Valorar i fer realitat la coresponsabilitat dels laics en l’acció pastoral, administrativa i de gestió en cada parròquia. 2) Passar de les comunitats cultuals existents, a comunitats vives on es reflecteixi el seguiment a Jesús i la solidaritat amb tot el barri, independentment de les seves creences, procedències, etc. 3) Revisar i actualitzar els organismes diocesans per tal que s’adeqüin a les necessitats actuals.

La reunió va finalitzar amb una pregària, demanat a l’Esperit Sant la seva força i el seu acompanyament en la tasca pastoral. Abans, però, es van recordar les properes activitats conjuntes: Viacrucis a Balaguer el primer diumenge de Quaresma, i la sortida arxiprestal que enguany tindrà lloc a Poblet.