Participació del Grup Balàfia de ACO-Lleida a la Jornada d’Apostolat Seglar de Catalunya

30/01/2017

El dia 28 de gener de 2017 s’han celebrat al Seminari Conciliar de Barcelona les Jornades d’Apostolat Seglar de Catalunya. El tema d’enguany ha estat «Comunitats laïcals i comunió diocesana».

En aquest marc, el Dr. Joan Planellas, degà de la Facultat de Teologia de Catalunya, va pronunciar una ponència donant un marc de referència fonamentat en els documents del Vaticà II i les encícliques i fent una anàlisi de la naturalesa i criteris d’eclesialitat dels diferents moviments apostòlics. Va posar en valor el paper dels laics i laiques en la evangelització.

Desprès de la ponència del Dr. Planellas, es va desenvolupar una taula rodona on van participar CVX Catalunya, Comunitat Adsis, Opus Dei, Juventudes Vicencianas, Acció Catòlica General i Acció Catòlica Obrera, aquesta darrera representada per Josep Anton Belchi del Grup Balàfia de Lleida; acompanyat per una nodrida representació del grup.

Es va demanar a tots els grups participants experiències concretes de coordinació i participació en la vida diocesana, així com demandes que feien a les esglésies diocesanes per a aquesta articulació.

L’aportació de l’ACO va consistir en aportar experiències del compromís dels militants en tasques i coordinacions parroquials i diocesanes y una visió de les relacions que manté ACO amb diferents moviments i realitats eclesials a nivells locals i internacionals. Com a demandes que es fan a les esglésies diocesanes es va reiterar el que la Pastoral Obrera de Catalunya ja va exposar als bisbes de la Tarraconense en la seva reunió de 25 d’octubre de 2016, bàsicament que l'Església sigui una veu de denúncia davant les injustícies i recursos humans (consiliaris i laics alliberats) per a fer arribar l’esperit de l’Evangeli al món obrer i les classes populars.

La trobada va estar presidida per Mons. Xavier Novell Gomà, bisbe responsable del sector d’Apostolat Seglar de la Conferència Episcopal Tarraconense. També es va fer present Mons. Joan Josep Omella Omella, arquebisbe de Barcelona.