ACO

Celebració del Primer de Maig 2020

01/05/2020
Pantalla de video conferència amb els diversos participants

En un context de confinament, la Pastoral Obrera de Lleida ha celebrat, per mitjans telemàtics, la Missa del Primer de Maig. A causa de les difícils circumstàncies, enguany ha estat una celebració íntima on hem participat només un grup reduït de persones. Hem intentat viure-la en comunió, tot i les mancances, per exemple, de no poder compartir l’Eucaristia o donar-nos la Pau en persona.

Hem tingut present el manifest de la Pastoral Obrera de Catalunya, sentint-nos units als altres Moviments Cristians que també tenen com a referència el Món del Treball.

Actes de la Jornada pel Treball Decent a Lleida

05/10/2018

Aquest divendres, 5 d'octubre, amb motiu de la Jornada Mundial del Treball Decent la Delegació de Pastoral Obrera de Lleida (ACO, Fundació Jaume Rubió, Salesians de Lleida) i Caritas Lleida ha organitzat un acte al carrer per sensibilitzar sobre la necessitat de tenir tots i totes unes condicions dignes.

L’arxiprestat «Perifèria» reflexiona sobre el treball decent

08/02/2018

Les parròquies de l’arxiprestat «Perifèria» es van reunir als locals de la parròquia Verge dels Pobres, al barri Secà de Sant Pere de Lleida, en una jornada de formació que va tractar sobre el treball decent. L’acte va tenir lloc la tarda del dissabte 3 de febrer i van participar-hi més de 30 persones.

La pastoral Obrera celebra la festa del treball

03/05/2017

L’eucaristia del Primer de Maig d’aquest 2017, s’ha celebrat a la Parròquia de Sant Agustí del barri de la Bordeta (Lleida), on ens hem aplegat per commemorar el dia Internacional dels treballadors i treballadores i celebrar la festa de Sant Josep Obrer.

Trobada de formació d’Acció Catòlica Obrera de Lleida

10/02/2017

El passat dissabte 4 de febrer ens vam trobar els i les militants d’ACO de la diòcesi de Lleida a l’Acadèmia Marina per fer una matinal de formació.

La vam dedicar a fer un estudi d’Evangeli, dirigit pel delegat de Pastoral Obrera i Consiliari Diocesà el salesià Joan Valls, sobre un dels textos que ens van proposar des del Moviment per la preparació del Consell que es farà al mes de maig i on es reflexionarà el moment per on passa l’ACO i s’acordaran les prioritats dels propers cursos.

Participació del Grup Balàfia de ACO-Lleida a la Jornada d’Apostolat Seglar de Catalunya

30/01/2017

El dia 28 de gener de 2017 s’han celebrat al Seminari Conciliar de Barcelona les Jornades d’Apostolat Seglar de Catalunya. El tema d’enguany ha estat «Comunitats laïcals i comunió diocesana».

L'ACO celebra el Dia del Treball a la parròquia del barri de Balàfia

01/05/2016

Avui, primer de maig de 2016, com cada any hem celebrat l'Eucaristia del Dia del Treball a la Parròquia de Sant Antoni M. Claret al barri de Balàfia, organitzada per ACO, Salesians Lleida, Fundació Jaume Rubió i Rubió i la Pastoral Obrera de Lleida.

El bisbe de Lleida, Salvador Giménez, ha presidit la missa de les 10 h de la Parròquia on ens hem trobat, juntament amb la comunitat del barri, una seixantena de persones entorn el lema de Treball Decent per a tothom.

La parròquia de Balàfia participa en la Jornada General de l’ACO

13/10/2014

Alguns militants de l'ACO del grup de Balàfia hem assistit a la 61 Jornada General del Moviment. Hem fet el resum del  treball del curs passat en que la prioritat incidia sobre la dignitat de la persona. Cal mencionar que s'ha passat com a mostra de compromís militant un vídeo sobre l'exposició de l'Amadeu Bonet de l'Art per la dignitat.

Jornada de formació de l'ACO

01/02/2014

El dissabte dia 1 de febrer, ens vam reunir a la Casa de l’Església, Acadèmia Mariana, els grups de l’ACO de Lleida. La finalitat de la trobada era tenir una jornada de formació. L’objectiu del moviment enguany és treballar sobre la “dignitat de la persona”. Per això es va centrar la jornada en la Doctrina Social de l’Església.

Jornades Generals de Pastoral Obrera d'Espanya

17/11/2013

Com cada any, la Comisión Episcopal de Apostolado Seglar de la Conferència Episcopal Espanyola (Departamento de Pastoral Obrera) ha organitzat les Jornades de Pastoral Obrera. Aquesta és la XIX edició i s'ha realitzat a Àvila els dies 16 i 17 de Novembre. El lema que presideix la trobada és “No os dejéis robar la esperanza. Espiritualidad cristiana en la precariedad”.

Pàgines

Subscriure a RSS - ACO