El lleidatà P. Josep Maria Abella, reelegit Superior General dels Missioners Claretians

24/08/2009

Els Missioners Claretians estan d’enhorabona: avui, 24 d’agost, a Roma ha estat reelegit en Capítol General el Rm. P. Josep Mª Abella per a uns altres 6 anys.

El P. Josep M. va nàixer a Lleida el 3 de novembre de 1949, al carrer de la Palma. De jovenet ingressà al seminari claretià de Cervera i féu els vots religiosos a Vic el 22 d’agost de 1966. Fou destinat al Japó el 1969, abans de rebre l’ordenació sacerdotal el 12 d’agost de 1975. Domina el català, el castellà, el francès, el portuguès, l’italià i l’anglès i coneix perfectament el japonès i la cultura del Japó on ha exercit un llarg ministeri.

Fou durant sis anys coordinador de l’equip d’animació missioner a l’arquebisbat d’Osaka, i hi treballà en la pastoral parroquial i juvenil. Dedicà també molta atenció a la formació de laics cristians.

Durant 12 anys estigué al capdavant de la Prefectura d’Apostolat. En el Capítol general de 2003 fou elegit Superior General de la Congregació dels Claretians i ocupa el XII lloc en la línia de superiors generals de l’Institut a partir del fundador sant Antoni M. Claret.

Els seus càrrecs l’han obligat a viatjar pertot el món visitant i animant les comunitats i obrint la Congregació a la Xina, a Indonèsia, a Corea i a diverses nacions africanes.

Prengué part activa en el Sínode sobre la Paraula de Déu.

El P. Abella avui és segurament el millor i més qualificat missatger de la ciutat de Lleida. Mai no ha amagat les seves arrels lleidatanes. Els claretians d’arreu del món coneixen la nostra ciutat, on Mn. Anton Claret va ser rebatejat com a Pare Claret. L’amor al terrer on ha nascut li ha donat una especial sensibilitat per copsar les diverses sensibilitats dels països, cultures i llengües de tot arreu.

Ell va assistir a la inauguració de la nova Parròquia de Sant Antoni Maria Claret, al barri de Balàfia i visita sovint la nostra ciutat per veure els seus familiars i per conviure amb els claretians que formen la Comunitat parroquial de Balàfia.

Documents: