Diumenge de Pasqua de Resurrecció

Pasqua
Domingo, 12 Abril 2020
P. Josep Vilarrubias Codina, cmf

De bon matí del diumenge Maria Magdalena i una altra Maria carregades d’ungüents van al sepulcre on Jesús el divendres havia estat sepultat. I es troben amb la gran sorpresa:

–      No tingueu por, vosaltres. Sé que busqueu Jesús, el crucificat.

No hi és aquí. Ha ressuscitat!, tal com havia predit.

Elles se’n van corrent amb por i amb una gran alegria a trobar el grup dels deixebles; a mig camí es troben amb el mateix Jesús: Déu vos guard! No tingueu por. Aneu a dir als meus germans que vagin a Galilea i allí em veuran.

La Bona Nova es va escampar ràpidament i ha anat ressonant fins a nosaltres.

Pau de Tars el gran perseguidor dels primers cristians, que s’havia trobat en el camí de Damasc amb Jesús Ressuscitat, va escriure més endavant als cristians de la comunitat de Roma:

Germans, tots els qui hem estat batejats en Jesucrist hem estat submergits en la mort.
Pel baptisme hem estat sepultats amb ell en la mort,
perquè, tal com Crist, gràcies al poder admirable del Pare
va ser ressuscitat d’entre els morts,
també nosaltres emprenguem una nova vida (Romans 6, 3-4).

Per la Resurrecció del Senyor som cridats a caminar en una vida renovada segons el model de Jesús. El camí és l’Evangeli, la Paraula de Déu meditada, pregada i practicada a la llum de l’Esperit Sant el qui ens hi empeny, ens il·lumina i ens hi dóna la força. I això en la Galilea de la vida de cada dia.

AL.LELUIA,
EL SENYOR HA RESSUSCITAT!
AL·LELUIA.