Homilies

Immaculada Concepció

Allò que ha fet gran Maria és escoltar la Paraula de Déu i complir-la

1. La festa de la Puríssima, posada al principi de l’Advent, és una mostra preciosa de com preparà Déu la vinguda del seu Fill al món. Les lectures ens presenten tres quadres que donen sentit a la festa.

. el somni de Déu
 . quan Déu es despertà...
 . tornem a començar.

Diumenge II d'Advent

Preparem aquest món nostre per a rebre Jesús, el Salvador

Diumenge I d'Advent

L’Advent: temps d’una esperança renovada

1. Ja hi tornem a ser. Ja som un altre cop a l’advent, el temps d’una esperança renovada, la invitació a emprendre el camí sinodal, el caminar tots junts i, mentre caminem, ens aturem una mica com els dos d’Emmaús per discernir qui som i què volem.

Jesucrist, Rei de l'univers

El meu Regne és un regne de veritat i de vida, regne de santedat i de gràcia, regne de justícia, d’amor i de pau

Diumenge XXXIII de durant l'any

El regnat de Déu es realitza en el cor de cada persona

1. Les grans revelacions de la Bíblia són fetes en èpoques de crisi. I si són de gran importància, s’hi expressen amb un llenguatge especial, que en diuen apocalíptic. Tota la creació se somou. Els elements: el sol, la lluna, els estels, la mar, les muntanyes. Fenòmens: fam, guerres, pesta, volcans, terratrèmols. Com més espectacular és l’embolcall, més important i de més abast és la revelació.

Diumenge XXXII de durant l'any

Jesús ens posa en la línia de les dues vídues pobres

1. El cristianisme és la religió del DONAR. Donar allò que tenim i sobretot allò que som. Les lectures d’avui ens il·luminen sobre aquest punt. Hi ha dues vídues ben pobres totes dues. Pobres però generoses. La de Sarepta veu recompensada la seva hospitalitat. L’altra veu elogiada la seva generositat. Totes dues deixen les seves seguretats per abandonar-se completament a Déu. Models de la vera fe.

Festivitat de Tots Sants

Obrim els ulls i mirem al cel guaitant el que ens hi espera

Les lectures d’avui ens posen davant els ulls tres punts de reflexió:

Diumenge XXXI de durant l'any

Jesús ens remarca el nucli de la Llei: Estimar

1. Tant de bo que avui sentíssiu la meva veu... És el salm que cada dia es a la pregària oficial de l’Església. No enduriu el vostre cor, la vostra mirada. Per sentir-hi cal escoltar bé, fer silenci, esperar amb paciència i entomar la Paraula de Déu com la terra entoma el gra de blat.

Diumenge XXXI de durant l'any

Jesús remarca el nucli de la Llei: Estimar

Diumenge XXX de durant l'any

Que Jesús ens obri els ulls per veure clar com hem de seguir-lo